Wybierając bezpieczny komunikator biznesowy stawiasz na:
• Ochronę danych firmowych i tajemnic handlowych
Aby zachować poufność i chronić dane, dedykowane komunikatory biznesowe stosują szyfrowanie end-to-end: wiadomości mogą być odczytywane tylko na urządzeniach osób uczestniczących w danej rozmowie. Spełniają również przepisy dotyczące ochrony danych, takie jak Rozporządzenie o Ochronie Danych (RODO). Ograniczenie komunikacji tylko do kontaktów firmowych minimalizuje ryzyko wycieku poufnych informacji. Dodatkowe funkcje mogą również obejmować np. specjalne poziomy weryfikacji, które identyfikują użytkowników jako należących do firmy
• Maksymalną ochronę prywatności użytkowników
Jedną z cech niezawodnego komunikatora biznesowego jest wymaganie minimalnej ilości danych o użytkowniku. Aplikacja powinna wymagać jedynie danych niezbędnych do dostarczenia wiadomości. Brak konieczności podawania osobistego numeru telefonu komórkowego, adresu e-mail, czy dostępu do książki adresowej optymalnie chroni prywatność pracowników. Zdecentralizowane przechowywanie danych (gdy wiadomości są przechowywane tylko na urządzeniach użytkowników) niweluje zagrożenie wycieku, nawet jeśli serwery dostawcy będą zagrożone.
• Złożone funkcje administracyjne
Aby ustalić uprawnienia użytkowników i wdrożyć przepisy korporacyjne, konieczna jest uprzednia konfiguracja aplikacji. Jeśli pracownik opuszcza firmę, dostęp do komunikatora biznesowego powinien zostać w łatwy sposób odebrany, aby zapobiec wyciekowi danych. Ścisła ochrona danych i prywatności wraz z kompleksowymi funkcjami administracyjnymi gwarantują bezpieczną i efektywną komunikację biznesową.